Jak wrócić do normalności po obżarstwie?

Pojęcie diety oraz odchudzania ostatnimi czasy przeszło swego rodzaju rewolucję - i to w jak najbardziej pozytywnym dla naszego zdrowia aspekcie - bowiem dziś już wiemy, że aby schudnąć musimy... jeść. Jeszcze jakieś dziesięć lat temu pokutował pogląd, że aby schudnąć niezbędna jest dieta w myśl której przyjmować należy maksymalnie 1200 kcal na dobę oraz wystrzegać się jakichkolwiek pokarmów po godzinie 18. Takie postępowanie przynosiło niestety więcej szkody niż pożytku i doprowadzało nierzadko do poważnych spustoszeń w ludzkim organizmie oraz bardzo niebezpiecznych dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania całego organizmu niedoborów cennych witamin i pierwiastków. jak wrócić do normalności po obżarstwie

Dieta? Tak, ale nie 24h/7

Aby możliwym stała się utrata zbędnych kilogramów oraz tkanki tłuszczowej powinniśmy być na diecie o tak zwanym ujemnym bilansie kalorycznym - dzięki czemu nasz organizm zacznie czerpać energię z zgromadzonych przez niego "zapasów", a my bardzo szybko zauważymy pierwsze pozytywne efekty diety w postaci wyszczuplenia sylwetki oraz lepszego samopoczucia. Osoby, które kiedykolwiek stosowały diety odchudzające bardzo dobrze wiedzą, że czasem trudno jest się oprzeć czyhającym zewsząd pokusom w postaci lodów, ciast, ciasteczek, czekoladek, pączków i wielu innych smakołyków. Dobrą jednak informacją dla nich jest fakt, iż obecnie dietetycy oraz specjaliści do spraw prawidłowego odchudzania wręcz zalecają słodycze w diecie odchudzającej - oczywiście dawkowane z umiarem - na przykład wtedy, kiedy mamy cheat day. Tak zwany cheat day to zazwyczaj jeden dzień w tygodniu, w którym pozwalamy sobie na pewne odstępstwa od diety - w postaci dietetycznych grzeszków, bowiem wtedy jest nam wolno zjeść to na co mamy tylko ochotę - w większych niż każdego innego dnia dawkach oraz porcjach. jak wrócić do normalności po obżarstwie Ponieważ na dietach redukcyjnych o ujemnym bilansie kalorycznym, jesteśmy stale narażeni na spowolnienie tempa przemiany materii oraz metabolizmu - dzięki takiemu jednemu dniu w tygodniu - podczas którego zjadamy więcej - nasz metabolizm ponownie przyspiesza, co jest bardzo pozytywnym aspektem ,,obżarstwa''.

Jak wrócić do diety po obżarstwie?

Kiedy troszkę bardziej niż zazwyczaj zaszalejemy w tłusty czwartek lub też cheat day - nie popadajmy od razu w panikę. Tłusty czwartek zdarza się raz w roku i od tego, że pozwoliliśmy sobie na kilka pączków za dużo wcale nie musimy przytyć. Pamiętajmy jednak, aby następnego dnia grzecznie powrócić do stałego rytmu swoich posiłków oraz wypijaniu sporych ilości wody. Możemy wtedy też wykonać o wiele dłuższy oraz bardziej intensywny niż zazwyczaj trening. Aktywność fizyczna oraz duże dawki zdrowego ruchu są także niezwykle ważnym oraz nieodłącznym elementem skutecznego i zdrowego odchudzania. Pamiętajmy również, że dieta odchudzająca powinna być także smaczna, a obecne przepisy na przepyszne fit przysmaki to bardzo zdrowa alternatywa na słodycze w diecie odchudzającej - na przykład pyszny omlet z masłem orzechowym lub też fit - lody przygotowane z zamrożonego banana, łyżki naturalnego masła orzechowego oraz jogurtu o obniżonej zawartości tłuszczu zblendowanych na gładka masę.